Despre email marketing tot mai multi specialisti in marketing si comunicare afirma ca reprezinta, alaturi de Social Media, noul trend in materie de interactiune cu clientii.

Mentionam intr-un articol anterior importanta pe care transmiterea unui continut relevant o are asupra celor 3 indicatori de masurare a succesului unei campanii de e-mail marketing: rata de deschidere(Open Rate), rata de click (CTR) si rata de click raportata la numarul de emailuri deschise (CTRO).

Pentru a respecta un anumit rationament care se poate aplica in cazul oricarei campanii de email marketing, e nevoie de o formula matematica. Am denumit-o “ROI-DA” (relevanta, oferta, imbold, divergenta, anxietate). Poti afla mai multe detalii despre elementele care iti asigura relevanta mailului la nivel interior si exterior rasfoind articolul “Email marketing – regula pe care trebuie sa o respecte emailul tau”.

Voi descrie in continuare solutiile prin care putem crea si trimite emailuri eficiente prin intermediul ofertei.

Email marketing – Oferta transmisa

Oferta transmisa reprezinta principalul motiv pentru care abonatul va incadra mesajul tau in categoria celor relevante sau irelevante.

Iti recomand sa-ti cunosti interlocutorii inainte de a te prezenta in fata lor cu o propunere. Nu de putine ori se intampla ca ceea ce pentru tine reprezinta o informatie de valoare, o oferta importanta, sa nu aiba acelasi impact si in cazul clientilor actuali sau potentiali. Din acest motiv, e de preferat ca inainte de a transmite o oferta sa realizezi o scurta cercetare. In acest sens, iti propun 4 metode pe care le ai indemana.

Email marketing – 4 metode prin care te asiguri ca oferta e relevanta

In cazul in care nu dispui de posibilitatea realizarii unei cercetari amanuntite, ia in calcul urmatoarele 4 metode:

    1.Consulti rezultatele emailurilor anterioare. Mai exact, afli care au fost informatiile/ofertele cu cea mai mare rata de succes. Cei doi indicatori, CTR si CTRO, insotiti de tabloul complet al link-urilor accesate, te ajuta sa identifici care au fost cele mai importante elemente din email, din prisma abonatilor. O platforma performanta de e-mail marketing pe care ti-o recomand o gasesti aici
    2.Consulti raportul detaliat oferit de Google Analytics. Accesezi sectiunea “Content” si observi care au fost elementele din cadrul site-ului cu cea mai mare rata de interes pentru vizitatori. Iti recomand analiza oferita de optiunea “In page analytics”.
  despre e-mail marketing

    3.Masori impactul informatiilor transmise in Social Media. Ca si cazul rapoartelor oferite de Google, Facebook iti pune la dispozitie informatii relevante in legatura cu contentul publicat. In sectiunea “View Insights” gasesti toate aceste date. Iti recomand un concurs din categoria “altfel” desfasurat in aceste zile pe Facebook. Il gasesti aici.
    4.Esti la curent cu volumul cautarilor in legatura cu tema centrala a subiectului. Google iti da o mana de ajutor si in acest caz. Prin intermediul Google Keyword Tool afli care sunt cuvintele si frazele cu cel mai mare volum de cautare. Iti recomand sa adaptezi oferta si mai ales modul in care o prezinti, in functie de aceste rezultate.
    despre e-mail marketing

Concluzie

Nu intotdeauna ceea ce pentru o companie reprezinta o oferta importanta are aceeasi relevanta pentru client. O scurta cercetare e indicata pentru reducerea acestui decalaj.

Ai si alte sugestii despre cum transmiti o oferta relevanta? Nu ezita sa ni le impartasesti.