Daca esti managerul unui magazin online sau te intereseaza articolele despre Email Marketing, studiul de caz prezentat in continuare iti este de folos.

Contextul Newsletterului

Client : eMenatwork
Agentie email marketing : Newszone
Data : 23.11.2011
Baza de date : 817 adrese

Unul dintre cei mai importanti factori de succes ai newsletterului a fost alcatuirea bazei de date. Ghidat dupa principiul, orice actiune are la baza clientul, s-a luat in calcul comportamentul trecut al abonatilor pentru a putea personaliza contentul mailului.
Newsletterul a fost trimis catre persoanele care au participat la concursul organizat de eMenatwork, al carui premiu se acorda saptamanal, prin tragere la sorti.

Subiectul Newsletterului

subiectul newsletterului

Subiectul newsletterului a fost alcatuit conform principiului relevantei. Cele 4 elemente cheie, care au dus la o rata de deschidere de 69 % au fost :

    1.Personalizarea – cu ajutorul facilitatilor platformei Newszone si pe baza datelor despre abonati, subiectul atrage atentia prin prezentarea prenumelui abonatului.
    2.Relevanta – subiectul face apel la actiunile trecute ale abonatului. Prin mentionarea celor 2 branduri eMenatwork si Casesigradini, subiectul capata automat relevanta pentru cel care il observa.
    3.Interes – Prin adresarea directa si prin verbul “premiaza” subiectul starneste curiozitatea.
    4.Comunicare one-to-one – adresa emitentului acestui mail respecta principiile de baza in email marketing, comunicarea one-to-one.

Conceptul Newsletterului

Cele 2 princpii dupa care se ghideaza orice campanie de email marketing realizata de specialistii Newszone (pe care ti-i recomand) sunt :

  • Accent pe comunicarea directa catre client
  • Relevanta si personalizarea mesajelor

Continutul Newsletterului – Codul de reducere personalizat

Continutul newsletterului

Newsletterul a fost structurat pe 3 zone, fiecare avand obiective specifice. Accentul a fost pus pe zona din mijloc, in care abonatului ii este prezentata oferta exclusiva – doar cei care au participat la concursul desfasurat anterior, pot beneficia de aceasta oferta.
Acest lucru creste importanta avantajului pe care abonatul il primeste. Iti recomand si tie acest principiu al raritatii in campaniile de email marketing.

Relevanta pentru abonat

Continut email - zona 1Relevanta la nivel interior

  • Formula de adresare personalizata
  • Codul de reducere personalizat
  • Prezentarea unor informatii pe baza actiunilor trecute
  • Formula de P.S. personalizata
  • Prezenta pe Facebook



Relevanta la nivel exterior

  • Orizontul temporar – precizarea perioadei in care abonatul a participat la concurs.
  • Precizarea perioadei in care se va desfasura urmatorul concurs “perioada sarbatorilor de iarna”

Continut email - zona 2

Rezultatele Newsletterului

Suma eforturilor echipei de email marketing ce s-a ocupat de acest newsletter au dus la urmatoarele rezultate :

  • Open Rate – 69, 23 %
  • Click Through Open Rate (rata de click raportata la numarul de emailuri deschise) – 82,23 %
  • Click Through Rate (rata de click) – 57 %
  • Comenzi realizate – 7
  • Like-uri Facebook – 13

Concluzie

Alege sa respecti principiile de baza in email marketing, adauga un plus de creativitate si rezultatele nu vor intarzia sa apara. In cazul in care, ai un magazin online si iti doresti campanii de email marketing “la cheie”, iti recoamand echipa de specialisti Newszone.

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

  1. alin

    da, interesant. oare satu si ma gandesc de cite ori va functiona asta. sincer, si eu fac campanii de email si mai vorbesc si cu altii care fac si o rata normala de deschidere este de 30-40%.genul asta de campane pe care il dai tu exemplu aici merge singura data si dupa aia vei avea un numar foarte mare de oameni care vor renunta la a mai primi emailuri de la tine.

  2. admin

    Salut Alin,

    Rata mare de deschidere se datoreaza, in primul rand, relevantei subiectului. Persoanele din baza de date au participat la acel concurs, stiau despre ce e vorba, cunosteau ambele branduri. La acest e-mail nu am avut nicio dezabonare si asta datorita relevantei continutului mesajului ( formula de adresare personalizata, cod de reducere personalizat, etc).

    Mult succes in campaniile de E-mail Marketing si spune-mi daca te mai putem ajuta cu ceva.

Post a comment