Este important ca ceea ce este mai interesat pentru cititor să se regăsescă încă din titlu şi din primele rânduri ale e-mailului. Foarte multe campanii de e-mailing sunt sortite eşecului din start pentru că au un titlu …neincitant…

Cum sună ”Oferta Septembrie” în comparaţie cu ”Iată cum ieşiţi din criza” (deşi subiectul criza este supra-folosit în mass-media românescă)? Sau ce e-mail vei deschide mai degrabă dintre: ”Locuinţele din România s-au ieftinit cu 40%” şi ”Studiu asupra preţului locuinţelor în ultimele 6 luni”?

Nu toţi folosim aceleaşi criterii de decizie pentru deschiderea e-mailului, dar câteva ar fi:

  • Precizarea beneficiului încă din titlu (soluţie ieşire din criza, ieftinirea cu 40% a apartamentelor)
  • Un titlu care îndeamnă la acţiune (”Iată cum ieşiţi din criza”)
  • Rezumarea conţinutului încă titlu (daca titlul nu corespunde cu conţinutul, scade credibilitatea expeditorului, dar şi şansa ca e-mailul să fie regăsit uşor în funcţie de titlu, când cineva îl salvează pentru a-l citi în detaliu peste câteva zile)
  • Personalizarea titlului ( ”Laura, ne-am gândit că acest laptop ţi s-ar potrivi”)

Rata de abandon a citirii e-mailului este cu atât mai mare cu cât e-mailul începe cu lucruri nu foarte atractive…De exemplu, mulţi pică în capcana de a începe să prezinte detaliile tehnice ale produsului/ofertei în detrimentul beneficiilor (prin beneficii mă refer la cele mai importante urmări pozitive în urma alegerii sau folosirii ”produsului”).

A lăsa ”cireaşa de pe tort” la sfârşit, nu prea funcţionează în marketingul direct. Cine mai are azi timp şi răbdare să citească orice şi până la sfârşit? Dar oare cate persoane au citit ce am scris până la sfârşit :-)?

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Post a comment