Daca ai aflat cum iti promova business-ul tau online prin campanii AdWords, este esential sa intelegi cat de importanta este relevanta pentru rezultate optime ale campaniei.

Trebuie intotdeauna sa tinem cont de usoara tendinta a tuturor utilizatorilor de internet, familiarizati sau inca nu cu mediul online, de a respinge din ce in ce mai mult mesajele comerciale. Aceasta tendinta se distanteaza de latura rationala a consumatorului, capatand mai degraba forma unui reflex dobandit. Practic se adapteaza la mediu. Tocmai de aceea lupta pentru atentia consumatorului de media devine o adevarata provocare in drumul catre succesul unei campanii.

Unul dintre principalele avantaje ale publicitatii pe internet este dat de nivelul de atentie acordat monitorului de catre utilizator in timpul navigarii (spre deosebire de celelalte canale media). Si cu toate acestea acelasi efect de toleranta la reclama se dezvolta suficient de rapid si de puternic si in mediul online. Pot fi gasite studii dedicate acestui fenoment (Banner Blindness) si care trebuie tratate cu seriozitate. Daca intelegem bine acest aspect putem intelege si mai bine avantajul relevantei utilizat ca element cheie de Google Adwords.

De ce isi doreste utilizatorul online ca anunturile pe care le vede sa fie relevante interesului sau?

Pornind din perspectiva utilizatorului, relevanta rezultatelor afisate de Google scade semnificativ timpul pe care acesta il petrece cautand o anumita informatie. Astfel, daca tu folosesti anunturi relevante cautarii lui, utilizatorul gaseste mai repede si mai usor exact ceea ce doreste.

Cum te poate ajuta relevanta ceruta de Google AdWords sa dezvolti businessul tau online?

Folosind Google AdWords, in special motorul de cautare si nu reteaua de display, poti atinge foarte usor acel segment de public care constientizeaza si recunoaste o anumita nevoie si pentru care tu detii solutia. Si mai important este faptul ca poti aborda targetul tau exact in momentul in care el se informeaza in intentia de a achizitiona. In felul acesta poti duce foarte usor o campanie cu focus pe vanzari catre succes, implicand costuri semnificativ mai mici decat folosind alte metode.

Bineinteles ca si campaniile derulate pe reteaua de display tin cont de relevanta ad-urilor fata de profilul posibilului tau client, insa aici tu ai cel mai mare grad de decizie. Aici e important sa stii ce fel de targetare alegi pentru campania ta. Ai posibilitatea de a alege intre folosirea unei liste de site-uri creata integral de tine sau creata automat. Google poate alege el site-urile prin intermediul unor cuvinte cheie alese de tine sau prin intermediul unor topicuri de interes care tu crezi se potrivesc targetului tau. Oricum, lista generata automat de AdWords se foloseste si de relevanta contextuala intre anuntul tau si site-ul pe care il va afisa.

De ce vrea Google ca texul anunturilor sa fie cat mai relevant pentru cautarea utilizatorului?

Din “ecosistemul utilizator – Google – business-ul tau” el castiga pe de o parte utilizatori satisfacuti ai motorului de cautare, iar pe de alta parte te castiga pe tine ca utilizator al serviciului Google AdWords.
Privit dintr-o perspectiva mai larga putem considera ca se creaza un parteneriat de tipul win-win-win intre tine, Google si utilizatorul de internet.

Concluzie

Totusi cel mai important aspect este faptul ca fiind relevant in AdWords, poti imbunatati business-ul tau eficientizand vanzarile si facandu-te auzit de catre persoanele potrivite la momentul cel mai potrivit. Astfel poti obtine rezultate care, folosind alte canale de promovare te pot costa mult mai mult.