De mai putin de un an campaniile video desfasurate pe Youtube au fost instrumente prin care advertiserii nu le puteau folosi pentru publicul roman. Pe 6 martie 2013 UCMR-ADA a semnat cu Google Ireland Limited un acord in urma caruia videoclipurile si continutul independent puteau atrage reclama si putea deveni o sursa de venit.

Campaniile de Youtube – de ce reprezinta un pas important pentru advertising-ul online ?

  • Ofera advertiserilor din online posibilitatea de a promova continut video pe Youtube – al doilea motor de cautare si al treilea site ca volum de trafic la nivel mondial.
  • Acest canal de promovare ofera o serie de avantaje atat business-urilor cat si utilizatorilor, ridicandu-se la nivelul de tool complementar campaniilor desfasurate pe TV, sau chiar la nivelul de alternativa a acestora.

Ce avantaje ofera o campanie de Youtube business-ului tau?

Unul dintre ele este posibilitatea de targetare si masurare a rezultatelor mult mai precisa decat in cazul TV-ului: campaniile de Youtube pot fi targetate foarte specific in funcție de mai multe verticale:

  • Varsta
  • Gen
  • Topicuri (content topics)
  • Interese
  • Cuvinte cheie de cautare pe Youtube
  • Geolocatie

In acelasi timp, masurarea eficienta a rezultatelor iti da șansa de a optimiza in permanența campania ta. Poți oricand sa oprești un ad video si sa-l inlocuiesti daca nu functioneaza. Poti testa diferite segmente de public pe aceesi perioada de timp. Aceste lucruri sunt extrem de dificil de implementat si testat in cazul campaniilor TV.

Care sunt avantajele privind costurile unei campanii de Youtube?

Spre deosebire de campaniile TV, cele desfasurate pe Youtube prezinta cateva specificatii cand vine vorba de costuri:

  • nu platesti decat vizualizarile reale ale ad-ului, si nu impresiile;
  • platesti doar daca utilizatorul vede intreaga reclama sau minim 30 secunde din aceasta;
  • statistici detaliate asupra costurilor, reach-ului si a vizualizarilor;

Posibilitatea de interacțiune sociala este si ea un avantaj de luat in considerare. Poți vedea in timp real ce reactii starnește video-ul tau pentru diverse segmente din publicul tinta cu care poti interactiona ulterior.

Impresiile, aceasta interacțiune despre care vorbeam si clickurile catre site sunt gratuite.

Care sunt aspectele cheie ale unei campanii de Youtube din perspectiva utilizatorului?

  • Utilizatorul este liber sa ignore ad-ul printr-un buton – Skip this ad – activ dupa primele 5 secunde din reclama;
  • Frecventa de afisare a unui ad, unui segment de public, poate fi controlata;
  • Posibilitatea advertiserilor de a segmenta publicul tinta creste relevanta reclamelor pentru user;

Concluzie

O campanie de Youtube te poate ajuta in atingerea obiectivelor prin:

  • Autenticitate – Vei atinge doar acei utilizatori care sunt interesati si dispusi sa vada reclama ta.
  • Eficienta – Nu platesti pentru impresii inutile.
  • Interactiune – Publicul tau poate da like-uri, share-uri, comentarii iar tu poti interactiona cu el.
  • Device-uri multiple – Publicul tinta poate vedea reclama ta pe telefon, tableta sau pe desktop.