Pe 7 martie Facebook a tinut o conferinta de presa in care a anuntat schimbari destul de importante realizate in sectiunea de afisare a ultimelor postari (News Feed/Noutati). Zuckenberg a relevat schimbari de design a interfetei Facebook care s-au oglindit si in modificari cu privire la functionalitatea platformei de socializare.

Specialistii Facebook au mizat in aceasta schimbare pe aspecte estetice – au plecat de la feedback-ul utilizatorilor si au decis ca e timpul sa ofere o solutie pentru aglomerarea (clutter) din news feed. Ceea ce au realizat la final a fost sa ofere utilizatorilor posibilitatea de a ordona in functie de anumite preferinte postarile din news feed.

Am citit, am incercat si am tras cateva concluzii cu privire la avantajele si dezavantajele pe care le prezinta noul Facebook News Feed.

Avantajele actualizarii paginii de Noutati

1. Adaugarea unor categorii noi in News Feed, care faciliteaza selectarea subiectului postarilor pe care utilizatorul doreste sa le vada:

  • All Friends – afiseaza ce posteaza toti prietenii utilizatorului
  • Photos – afiseaza doar postarile cu poze din partea prietenilor sau a paginilor urmarite de catre utilizator
  • Music – afiseaza preferintele muzicale ale utilizatorului
  • Following – afiseaza ultimele actualizari cu privire la prietenii si paginile noi urmarite de catre utilizator
facebook_noutati

2. Categoria Following din noul News Feed reprezinta o schimbare benefica daca privim lucrurile din perspectiva unui business care doreste sa comunice cu membrii comunitatii de pe Facebook. In momentul in care utilizatorul care urmareste pagina business-ului opteaza pentru a vedea ultimele postari din Following, postarile care il targeteaza vor ajunge mai usor la el. Tipul de organizare a posturilor, cu ajutorul Following reduce competitia pentru atentia utilizatorilor si imbunatateste relatia brandului cu acestia.

3. Imagini mai mari – interfata noului News Feed permite afisarea imaginilor cu rezolutie mai mare (600×600 px. fata de 404×404 px.), aducand un avantaj business-urilor care mizeaza pe tipul de produs ce atrage consumatorul si prin aspect(ambalaj, detalii fizice, etc), nu doar prin functionalitate.

noutati_facebook

4. Evidentierea mai buna a link-urilor – in noul News Feed linkurile distribuite pe pagina de Facebook sunt acum prezentate pe o suprafata mai mare de expunere, cu titlu si descriere mai generoase, insotite de o poza mai mare.

news_feed_facebook

Dezavantajele actualizarii paginii de Noutati

1. Un principal dezavantaj al noului News Feed, privind din perspectiva eficientei de business, este acela ca este optional. In felul acesta, utilizatorii pot alege sa ramana la varianta de News Feed cu care sunt deja familiari.

2. Un alt dezavantaj al noului News Feed vine din faptul ca utilizatorul este oarecum scos din zona lui de confort si “pus la treaba”; acesta trebuie sa opteze pentru diferite categorii pentru a vedea anumite postari pe pagina de Facebok; trebuie sa realizeza o actiune in plus pentru a obtine informatia pe care o obtine mai simplu, fara niciun efort din partea sa, pe vechiul News Feed.

3. Tot din zona efortului realizat in plus vine si modalitatea de comunicare pe noul News Feed. Daca utilizatorii doresc sa vada ce anume s-a comentat pe un anumit subiect/fotografie/link trebuie sa mearga cu mouse-ul pe post, in comparatie cu vechiul News Feed care afiseaza direct un anumit numar de comentarii.

Concluzie

Noua solutie News Feed prezentata de Facebook aduce cateva avantaje importante, mai ales pentru business-uri – linkuri si poze evidentiate mai bine, insa acest lucru este contracarat de faptul ca utilizatorii trebuie sa aleaga sa vada cele mai noi posturi ale paginilor pe care le urmaresc pentru a favoriza interactiunea. Ideea care sta la baza modificarilor, aceea de a “curata” si “ordona” News Feed-ul din Facebook este foarte bine implementata la nivel vizual, insa prezinta cateva dezavantaje la nivel functional.

Cum credeti ca vor valorifica paginile de business noutatile aduse de Facebook?