Iată ce spune o importantă companie internaţională de digital strategy despre evoluţia internetului și a tehnologiilor e-business legate de relaţia cu consumatorul pentru 2010:

1.    Facebook ar putea înlocui e-mailul personal
Deja mare parte dintre tineri stau on-line în permanenţă (în Franţa de exemplu chiar și în timpul cursurilor). Unul dintre avantajele mari ale platformei este (încă) lipsa spamului.

2.    Softul open source începe să facă bani adevăraţi mulţumită ”the cloud” ( the cloud = comunitatea de programatori care lucrează pentru softul respectiv).
Din ce în ce mai mulţi provideri de open source au început să îsi ofere servicii ca SaaS (software as a service), unde utilizatorii plătesc pentru ceea ce folosesc fără a avea nevoie de o infrastructură proprie.

3.    Plățile mobile vor creşte și odată cu ele aplicaţiile facilitatoare
Adevărul este că cine mai vrea să stea și cu telefonul și cu cardurile de credit în mână? La un simplu test, oamenii se vor arăta întotdeauna mai ataşaţi de telefon și tendința de a-l folosi pentru orice este în continuă creştere. Subiectul a fost tratat pe larg săptămâna trecută la conferinţa anuală din domeniul cardurilor și tehnologiilor conexe de la Paris.

4.    Ideea de parolă unică pentru mare parte din conturile folosite s-ar putea să prindă
Serviciile Facebook Connect sau OpenID prind la public. Ar exista posibilitatea ca în scurt timp sisteme asemănătoare, cu grad crescut de securitate să poată fi folosite la un nivel mult mai extins, inclusiv în aplicaţii legate de plăţi on-line.

5. Spontaneitate versus continuitate!
Din ce în ce mai multe companii folosesc reţelele sociale în relaţia lor cu clienţii. Conform recentului studiu Deloitte ”Tribalisation of business”, 94% dintre business-uri vor continua să investească în dezvoltarea comunităţilor on-line şi social media în scopuri de marketing. În acelaşi timp, există o tendinţă către o integrare a identităţii şi a activităţii sociale on-line,  mai degrabă decât a fi centralizate într-o singură platformă (cum ar fi Facebook). În acest context, se naşte un conflict între obiectivele marketingului şi tehnicile de advertising. În timp ce advertisingul era obişnuit să fie creativ şi să te surprindă la colţ cu ”the big idea”, noile tendinţe militează pentru potrivirea organică a conţinutului (eCRM) în sfera socială a consumatorului. Întotdeauna va exista dorinţa de a surprinde din partea advertingului, dar s-ar putea să fie nevoit să o facă insistând mai mult pe persistenţă şi continuitate…

Te-ar putea interesa si: