Cand iti desfasori activitatea in mediul online, care este din ce in ce mai concurential, devine evidenta si inevitabila nevoia de a largi spectrul actiunilor de marketing pe care le desfasori pentru a atrage vizitatori si a-i transforma pe acestia in clienti fideli ai businessului tau online. Aceste actiuni au loc in functie de nevoile afacerii, dar si in functie de ceea ce se cere pe piata din domeniul in care activezi. Asa se naste nevoia de a diversifica si de a integra serviciile de marketing intre ele, astfel incat sa existe o strategie complexa si menita sa atinga obiectivele stabilite.

Ceea ce vom aborda astazi este modalitatea in care putem integra strategia de comunicare (PR Online) in cadrul strategiei de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO) si invers, astfel, incat sa valorificam cat mai mult ambele actiuni.

1. SEO – PR Online – Cuvinte cheie
SEO_PR

Studierea atenta a cuvintelor cheie din domeniu reprezinta un aspect important pentru a stabili cu exactitate trendul si volumele de cautari. Poti utiliza instrumente gratuite pentru a identifica exact cuvintele cheie potrivite; Keyword Tool este unul dintre cele mai populare instrumente, pus la dispozitie gratuit de catre Google.
Asigura-te ca pe site-ul afacerii tale se regasesc cuvintele si expresiile care au volumul cel mai mare de cautari la nivel local, daca este vorba despre o afacere mica, sau la nivel regional daca site-ul tau atinge o arie mare de consumatori. Incearca sa identifici cuvintele legate de cuvintele cheie identificate initial, si creeaza expresii potrivite pentru nisa afacerii tale.

2. SEO – PR Online – Design si culori in site

Optimizeaza site-ul cu ajutorul design-ului si a culorilor utilizate. Nu uita sa pleci de la culorile definitorii pentru brandul tau si utilizeaza-le pe acestea in design, creand nuante si forme potrivite pentru a spori confortul utilizatorului in site. Culorile si formele din design pot fi utilizate pentru a evidentia cuvintele cheie de care vorbeam mai sus, insa intr-o maniera care sa fie in condordanta cu elementele de usability si user experience.

3. SEO – PR Online – Mesajele cheie ale campaniei

Optimizarea mesajele care merg catre public in cadrul campaniilor de comunicare online, indiferent de canalul utilizat este un element ce poate aduce beneficii si pe partea de SEO. Pentru postarile de pe pagina de Facebook construieste mesajele plecand de la cuvintele cheie relevante pentru activitatea business-ului tau, pentru produsele sau serviciile oferite de tine. Utilizeaza mesaje asemanatoare, pe acelasi principiu, si pentru banner-ele on site si off site.


4. SEO – PR Online – Linkuri in materialele de comunicare

Pune linkuri relevante in textul materialelor care comunica in exteriorul companiei tale – comunicate de presa, articole, stiri, interviuri. Indiferent daca strategia iti permite sa comunici des sau rar pentru business-ul tau, e recomandat sa pui un link care duce catre site-ul tau in materialele de promovare online si offline. Asigura-te inainte ca site-ul este pus la punct atat din punct de vedere SEO cat si din punct de vedere al usurintei de navigare a viitorului utilizator.

5. SEO – PR Online – continutul din site

Optimizeaza cu atentie continutul site-ului. Aceasta regula generala este foarte importanta. Mai ales continutul de calitate genereaza trafic, aduce vizitatorii pe site si ii tranforma pe acestia din vizitatori ocazionali in vizitatori fideli. Daca acestia gasesc pe site ceea ce li se promite in ad-uri, bannere sau alte materiale informative, vor reveni pe site si vor converti.

Concluzie

Actiunile de optimizare a continutului site-lui tau (SEO on site si off site) sunt obligatoriu de luat in calcul daca doresti sa-ti dezvolti business-ul online. Tot din strategia de marketing online nu trebuie sa lipseasca nici actiunile de comunicare online. Integreaza cele doua componente prin optimizarea a tot ceea ce inseamna mesaje si materiale de comunicare destinate publicului tinta.

Te-ar putea interesa si: