Seems we have a problem with PPC… Primul feedback pe care îl am la articolul De ce SEO sau PPC ? este… „Ce inseamna campanii PPC ?”

PPC este acronimul pentru PayPerClick şi mai exact, este procesul de câştigare a traficului prin cumpărarea de publicitate ca serviciu al motoarelor de căutare (dar nu neapărat doar al lor). De asemenea, termenul este des întâlnit alături de CPC (CostPerClick).
Această metodă de a câştiga trafic este una recomandată în momentul în care se doreşte aducerea de trafic rapid şi nu prin optimizare pe termen lung. Are implicaţii asupra brand-ului site-ului, făcându-l cunoscut, însă în momentul în care campania este oprită sau nu mai este realimentat contul, site-ul dispare imediat din rezultatele de căutare.

Unde apar rezultatele unei campanii PPC?

Privind imaginea de mai jos, ne putem da seama cu uşurinţă de diferenţa dintre rezultele organice şi sponsorizate.

Campanii PPC, rezultate sponsorizate si organice

Ce inseamna Campanii PPC, rezultate sponsorizate vs rezultate organice

Traficul unei campanii PPC este …

Unul de calitate, care aduce o conversie excepţională, iar suma de bani trebuie cheltuită inteligent şi cu siguranţă nu pe ideea că „cel mai mare preţ” înseamnă şi cel mai bun trafic. De reţinut că nu este de ajuns să ai o campanie pe cuvinte-cheie care se referă la serviciul tău. O campanie PPC are o conversie excelentă în momentul în care aceasta are corelate şi Landing Page-uri pentru respectivele rezultate. Ea poate fi targetată sezonier, demografic şi nu numai. Există nenumărate moduri în care poţi începe o campanie şi trebuie să ai obiective clare.

Un alt avantaj al unei campanii PPC este un ROI (return of investment) calculabil, poate fi controlat foarte bine în momentul în care plăteşti pentru fiecare click şi ştii ce trafic aduci.

Ce nu sunt campaniile PPC

Traficul plătit nu este o metodă pe care să o aplici continuu. Dacă un site trăieşte doar din campanii PPC (ceea ce este destul de greu) şi nu mă refer la cele care sunt create cu un homepage simplu doar în scopul afilierii (le-am putea numi cu siguranţă „efemere”, la cât de repede dispar sau sunt banate), atunci cu siguranţă SEO (vezi aici ce înseamnă SEO) este mai mult decât indicat.

Cu nişte costuri ridicate, campaniile PPC au un rol bine definit într-o strategie de marketing bine pusă la punct şi alături de SEO, ar trebui să aducă un plus de trafic site-ului.

Definire campanii PPC… ticked box :).

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

Post a comment