Neexistând departament de marketing pentru fiecare afacere online, piaţa online se bazează în mare parte pe consultanţă, mai exact consultanţa SEO (ce înseamnă SEO ?).
Dar apar întotdeauna mici „provocări” ce trebuie depăşite.

Un consultant SEO/SEM are nevoie de…Consultanta SEO

Foarte multe informaţii. Faptul că acesta primeşte un buget nu va fi niciodată de ajuns pentru a avea rezultate. Consultanţa se bazează pe înţelegerea activităţii şi a target-ului.
Drept urmare, dacă un consultant SEO nu vă contactează (chiar des, aş spune) pentru a primi informaţii sau nu există multiple întâlniri premergătoare conceperii unei strategii, este posibil ca întreaga acţiune să nu fie pregătită foarte bine.

În acelaşi timp, deţinătorul aplicaţiei online are mici „îndatoriri” pentru a ajuta în organizarea strategiei pe termen lung. Altfel, lucrurile sunt făcute de pe-o lună pe alta şi rezultatele nu sunt niciodată complet controlabile şi nici nu vor fi mulţumitoare.

5 motive pentru care consultanţa SEO nu merge corespunzător

1. Lipsa de comunicare sau latenţa.
Un consultant SEO/SEM dintotdeauna va avea nevoie să înţeleagă foarte bine activitatea companiei pentru care optimizează. Care este audienţa, ce servicii oferă, unde se situează piaţa şi care este competiţia.
Dacă acesta cere un email cu astfel de informaţii, făcându-l uitat sau nerăspunzând nu va ajuta cu nimic.
Răspunsurile cu întârziere de 2 săptămâni sau chiar o lună calendaristică la email-uri zădărnicesc eforturile necesare pentru a crea o afacere online stabilă. Unul dintre punctele-cheie este reprezentat tocmai de facilitarea comunicării.
Mai mult decât atât, lipsa de comunicare poate duce la targetarea greşită în piaţă în cazul în care consultantul SEO/SEM nu are toate informaţiile, iar acest lucru duce cu siguranţă la un eşec total din punct de vedere al amortizării investiţiei.

2.Nerespectarea acţiunilor şi a programării acestora
Dacă, în urma unei discuţii sau a unei întâlniri sunt stabilite mai multe reguli, iar printre ele se numără furnizarea de conţinut scris de beneficiar sau începerea unei activităţi constante în reţelele sociale (Facebook, Twitter, LinkedIn etc), aceste acţiuni trebuie făcute conform programului.
Content-ul primit cu întârziere de o lună este aproape inutil, iar o activitate „răzleaţă” în reţelele sociale cu siguranţă nu oferă nicio bază pentru construirea unui brand online.

3.Nerăbdarea
Consultantul SEO are un plan stabilit pe mai multe luni în funcţie de dificultatea domeniului. Astfel, aşteptarea unor rezultate imediat din a doua lună şi prezentarea de nemulţumiri, neînţelegând complet fenomenul aduce doar prejudicii asupra succesului afacerii online. Alegerea unui consultant aduce cu sine încrederea în planul acestuia şi proiectul trebuie să se deruleze pe perioada stabilită iniţial, fără a crea o stare tensionată între cele două părţi.

4.Lipsa implementării la nivelul site-ului din diverse motive
Un consultant SEO trebuie să poată implementa prin proprii mijloace la nivelul site-ului modificările necesare (prin cunoştinţele sale sau să ofere servicii conexe). Cu toate acestea, în cazul în care beneficiarul se angajează asupra modificărilor la nivelul unui site, acestea trebuie făcute în momentul hotărât. Un consultant de SEO este conştient că o importanţă deosebită o are nivelul de optimizare a site-ului; drept urmare, OnPage SEO este vital pentru a avea succes online.
5.Lipsa setării unor KPI-uri vizibile
Un consultant SEO întotdeauna încearcă să îşi stabilească Key Performance Indicators. Chiar dacă aceştia se rezumă doar la ranking-uri pentru cuvinte-cheie pe unele site-uri, nu înseamnă că peste tot este valabil. Între altele, traficul total, numărul de comenzi, numărul de email-uri şi/sau telefoane primite devin un factor de luat în calcul în urma optimizării.

Alte articole ce te-ar putea interesa:

Promovarea SEO a site-ului
Optimizare SEO Site: De ce Google ?
Promovare site gratuit
campanii PPC
SEO vc PPC. De ce ?
Ce înseamnă SEO

Nu ai traficul dorit sau vrei să îţi măreşti numărul de comenzi? Poţi apela la consultantii SEO Inotec care te vor ajuta să-ţi îmbunătăţeşti prezenţa online :)

Acestea sunt doar 5 motive pentru care consultanta SEO prezintă multipli factori de luat în calcul, nu doar alocarea unui buget.

Te-ar putea interesa si: