SEO şi PPC au un singur obiectiv: trafic targetat!

De ce SEO ? De ce PPC ?

SEO vs PPC

Trebuie să înţelegem ceva. Este vorba de un ansamblu de acţiuni care încearcă să facă o aplicaţie Web rentabilă. Voi încerca sa fac o comparatie între SEO si PPC. Asta pentru că majoritatea userilor nu ştiu diferenţa sau mai mult, nu cunosc noţiunile.
După cum am prezentat într-un articol anterior, SEO înseamnă optimizarea pentru motoarele de căutare, câştigare de ranking-uri cât mai bune etc. Şi toate astea pe termen lung, cu un cost mic şi cu rezultate care nu se pierd imediat ce ai încetat munca pe site.
În schimb, PPC, campaniile plătite, sunt menite să „dea viaţă” site-ului tău din momentul în care a ajuns online sau când necesită o rebranduire, trafic instant etc.

De ce SEO dpdv al costurilor ?

SEO nu poate avea rezultate instant. Dacă cineva a câştigat ranking-uri într-o săptămână pe un cuvânt de o dificultate ridicată (într-o postare viitoare voi încerca să explic şi cum îţi dai seama de „greutatea” unui cuvânt-cheie), mi-ar plăcea să mi se dovedească şi contrariul.
În câteva luni, optimizarea pe cuvinte-cheie poate da rezultate bune şi o prezenţă constantă în acel loc. Dar e o problemă: timpul. Şi cum majoritatea clienţilor văd lucrurile aşa: „Am plătit să am site (magazin online sau orice altă formă), scot bani din acest moment”, trebuie să cauţi soluţii. Iar acestea vin în general cu nişte costuri ridicate.

PPC are sens ?

Astfel, PPC-ul ca timp de reacţie este instant. Practic plăteşti pentru a fi afişat ca rezultat de căutare. Într-adevăr în „zona sponsorizată”, care, uneori, apare chiar deasupra rezultatelor organice: un lucru excelent. O campanie bună poate da viaţă unui site, îl poate face cunoscut şi îi poate aduce banii necesari pentru a începe o amortizare a cheltuielilor.
O campanie excelentă poate transforma uneori eforturile pe partea de SEO inexplicabile pentru client, deoarece îi vin bani din asta şi atât. E tot ce îl interesează. E o mică problemă: nu conştientizează că pe termen lung, fără bani băgaţi în publicitate, nu va avea trafic. Drept urmare, o campanie e ca o „resuscitare pe bani” a site-ului.

Costuri PPC: cât dai, atât face :).

PPC vs SEO

O altă “provocare” ar fi cunoştinţele tehnice necesare pentru aplicare. În situaţia în care vrei să faci SEO pe un site de mărime peste medie, sunt necesare noţiuni de programare la un nivel bun. Astfel, majoritatea cerinţelor pe partea de SEO sunt făcute de echipa de programare, departamentul de optimizare oferind doar consultanţa.
Pe partea campaniilor, e nevoie doar de cineva care să ştie să navigheze şi să folosească un program de calcul tabelar, precum Excel sau OpenOffice Calc.

Din punct de vedere al timpului de reacţie, PPC-ul are un avantaj. Costuri şi viziune pe termen lung: campaniile PPC au picat în faţa optimizării SEO.

Evident, întrebarea din titlul articolului nu e corectă. Cu siguranţă ar trebui să fie „SEO şi PPC ? De ce ?”

Per total, o echipă care face tot posibilul pentru a aduce cât mai mult trafic, fiecare dintre ei (SEO şi PPC-işti) axându-se pe metode diferite în care cred şi care i-au convins de rezultate.

Cu toate astea, de ce SEO ? Are un ROI (return of investment) cu mult peste PPC şi, mai ales, se luptă şi pentru ziua de mâine ;).

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

Post a comment