O mare parte dintre cei care optimizau continutul prezentau vechimea domeniului si a paginilor acestuia drept un mare avantaj. Google Update a dat peste cap aceste afirmatii si a dat o importanta foarte mare prospetimii continutului.

Vechime continut vs. Continut cat mai nou?

Google Update

Este o intrebare pe care o putem adresa oricarui specialist in optimizarea pentru motoarele de cautare si probabil vom primi procente diferite de importanta la fiecare raspuns. Vechimea continutului nu ar trebui sa fie insa discutia principala. Intr-adevar Google calculeaza vechimea unui domeniu si ii asociaza un “indice de incredere acordat”.

  • vechimea domeniului este un factor in optimizare
  • vechimea continutului nu mai conteaza atat de mult in noul algortim de cautare introdus de Google

Ce aduce nou Google Update, “Content Freshness”?

Google Updates Search

Google a deviat putin de la algoritmul cunoscut – a influentat cu pana la 10% rezultatele ce apar la cautare. Au considerat ca prospetimea continutului ofera informatii la zi asupra anumitor termeni cautati (precum “Jocurile Olimpice”, despre care este mai probabil sa iti doresti sa afli informatii realtime in momentul jocurilor si nu sa dai peste pagina din Wikipedia cu explicatia asupra acestui termen) si ca vechimea continutului nu ii confera automat si calitate.

Actiuni de luat in calcul pentru acest update ?

Freshness content

Nu toate site-urile necesita “freshness of content”. Evident ca vor exista intotdeauna categorii de site-uri sau de continut in care vechimea va fi mai mult decat utila (cine scrie un articol nou cu informatii despre legea lui Newton nu ar trebui sa se astepte sa apara instant deasupra celor care au scris un articol de calitate acum mult timp, cu vizite si comentarii).

Site-urile de stiri, articole, analize zilnice ar trebui sa isi updateze codul sursa, sa foloseasca mark-up oferit de motoarele de cautare si sa includa, evident, data si ora articolului scris.

Concluzie

In urma incheierii intelegerii cu Twitter in care puteau indexa mult mai bine si a incercarii de a indexa comentariile si discutiile generate pe Facebook, Google (probabil) a realizat ca este nevoie ca hot topics si realtime trends sa aiba mai multa importanta.

Alte articole ce te-ar putea interesa
Ce inseamna SEO ?
Campanii PPC
SEO vs. SEA
Promovare gratuita site
Promovare site SEO

Servicii care te ajuta sa iti dezvolti business-ul

Platforma ecommerce – Izzisale
Soft CRM – managementul relatiei cu clientii – ZoomCRM
Solutie email marketing – Newszone

Daca ai si alte opinii despre acest Google Update, te invit sa le expui in caseta de comentarii : ).