După cum probabil a aflat deja majoritatea jucătorilor din piaţa online care fac Search Engine Marketing, Social Media sau/şi SEO, noul Google Analytics are deja câteva luni de când este online, în varianta Beta. La început a fost accesibil doar unui număr restrâns de utilizatori ai acestui serviciu.

Cum accesezi noul Google Analytics

A devenit publică noua versiune (Beta) pentru userii care îşi verifică traficul utilizând Google Analytics prin apariţia unui link în partea dreaptă sus: New Version.

În cazul în care nu vă apare încă acest link (dintr-un motiv sau altul), poate fi accesat prin următorul URL, ulterior autentificării în vechiul Google Analytics.
http://www.google.com/analytics/web/

Diferenţe între noul Google Analytics şi varianta sa anterioară

În afară de redesign (mai plăcut decât versiunea anterioară după utilizare constantă), evident ne punem întrebarea ce are noul Google Analytics ca setări:

  • noul Google Analytics oferă un dashboard customizabil, exact ca şi situaţia în care conturile de AdWords au primit un nou homepage. Practic, lucrurile care îl interesează cel mai mult pe administratorul contului pot fi afişate direct în prima pagină de vizualizare a acestuia.
  • editoarele de widget-uri: dashboard-ul este format din multiple widget-uri. Acestea sunt la rândul lor editabile, având mai multe metode de vizualizare şi mai multe valori ce pot fi urmărite, pe baza unor filtre sau condiţii
  • multiple dashboard-uri: pentru fiecare cont noul Google Analytics oferă posibilitatea de a avea mai multe panouri customizabile, în funcţie de cerinţe. Spre exemplu, poţi avea una special targetată pentru traficul venit din motoarele de căutare, respectiv keyword-uri şi una pentru numărul de conturi noi sau rezultatele unei campanii de publicitate geo-targetată (pot fi utilizate alternativ). Poate chiar una specială pentru KPI-urile companiei 😉
  • event-uri setate ca goal-uri. Astfel, nu ne mai rezumăm doar la goal-urile pe care le ştiam în Google Analytics, acum pot fi setate şi pentru download-uri de fişiere (ex: pdf-uri); event-uri şi multe alte setări în zona de conversii
  • o secţiune nouă: Site Speed. Astfel, noul Google Analytics poate fi folosit pentru a verifica timpul mediu de încărcare pentru diferite pagini alesite-ului (puţin mai avansat decât WebMaster Tools)

Aveţi mai jos un preview pentru noua versiune a Google Analytics. Mie îmi lipsesc după autentificare procentele de creştere sau scădere a numărului de vizite faţă de luna anterioară. Arătau chiar ok.

Vă invit să vă spuneţi părerea şi ce probleme întâmpinaţi când utilizaţi noul Google Analytics :).

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

Post a comment