Client: Gapbusiness
Domeniu de activitate: Auto
Campanie: Incarcare cu freon
Perioada de desfasurare: 01.07.2012 – 30.09.2012
Conversie: Incarcare cu freon in locatia fizica

Prezentare generala

In decursul celor 4 luni (iunie – septembrie 2012) in care campania a fost activa au fost inregistrate 102 conversii (39 online, 63 telefonice), ROI’ul ((Venituri-Costuri/Costuri) % ) generat de acestea fiind de 325%. Punctul de varf al campaniei a fost atins in luna iulie, perioada in care au fost inregistrate 51 conversii.

Incarcare cu freon auto

In continuare, iti vom prezenta fiecare aspect al campaniei, cu accent asupra celor mai importante concluzii pe care le poti pune in practica pentru urmtoarea ta campanie de promovare in mediul online.

Provocarea primita de la client

Principalul obiectiv al clientului a fost reprezentat de promovarea in mediul online a serviciului de incarcare cu freon oferit in cadrul service-ului auto din Bucuresti. Asadar, au fost stabilite urmatoarele 3 obiective principale:

  • Acoperirea targetului de clienti de pe intreaga suprafata a Bucurestiului
  • ROI pozitiv
  • Awareness

Solutia oferita clientului

Campania de promovare prin Google AdWords a fost structurata in 3 parti principale

  • Analiza si definirea campaniei
  • Dezvoltarea campaniei
  • Analiza si optimizarea post lansare

1.Analiza si definirea campaniei

Deseori, cel mai important aspect al campaniilor AdWords, analiza si definirea campaniei au presupus:

1.1 Analiza si intelegerea serviciului

Principalele concluzii rezultate in urma analizei serviciului si a informatiilor primite de la client s-au axat asupra:

  • identificarii alternativelor de incarcare cu freon disponibile pe piata (specializate si nespecializate) si a diferentelor dintre cele doua optiuni transpuse in avantaje/dezavantaje pentru clienti
  • descrierii pericolelor pe care le poate genera o instalatie de climatizare neigenizata
  • crearii unei liste de recomandari privind utilizarea instalatiei de climatizare crearii unei liste de recomandari privind utilizarea instalatiei de climatizare
  • definirii pasilor procesului efectiv de incarcare cu freon
  • identificarii diferentelor care apar la cantitatea de freon necesara incarcarii diferitelor modele de masini
  • descrierii elementelor de credibilitate specifice incarcarii cu freon

Recomandare: Aloca-ti un timp suficient pentru intelegerea exacta a serviciului pe care urmeaza sa-l promovezi si identifica principalele particularitati ale acestuia.

1.2 Analiza si definirea targetului de clienti

In urma analizezi targetului de clienti, a fost creat tiparul clientului vizat de campaniei, cele mai importante elemente definitorii find:

  • aspectele geografice, in speta locatia (Bucuresti)
  • trendul de cautari (identificarea perioadei de varf)
  • motivele de achizitie (cu accent asupra principalului motiv de achizitie). In cazul incarcarii cu freon, timpul de incarcare, locatia, aparatura si pretul au reprezentat principalele motive de achiztie.
  • motivele care ar putea opri procesul de achizitie

Recomandare: Incearca sa analizezi campania prin ochii clientilor, identifica principalele motivatii si probleme care ii determina sa apeleze la serviciile promovate. In plus, creeaza segmente de clienti in functie de etapa din procesul de achizitie in care acestia se afla (informarea si cumpararea fiind cele mai importante 2 segmente din acest punct de vedere).

1.3 Analiza competitiei

In ceea ce priveste principalii competitori au fost analizate:

  • ofertele acordate
  • modalitatea de prezentare a serviciului oferit
  • USP-ul (Principalul argument de vanzare)
  • Ad-urile de promovare

Recomandare: In urma analizei identifica principalii tai concurenti si fa-ti o lista cu beneficiile pe care le ofera si slabiciunile pe care trebuie sa le sustii prin propriile avantaje.

1.4 Analiza si definirea serviciilor promovate

Cele mai importante detalii pe care le-am luat in calcul au vizat:

  • Elementele de diferentiere fata de concurenta, descrise ca si avantaje pentru clienti, in urma carora am stabilit USP-ul campaniei
  • Oferta campaniei

Recomandare: Identifica principalul avantaj oferit clientilor in comparatie cu concurentii tai si comunica-l atat in Ad-urile de promovare cat si in Landing Page-ul catre care acestea trimit.

2.Dezvoltarea campaniei

Principalele 3 actiuni cuprinse in dezvoltarea campaniei au fost:

  • Stabilirea KPI-urilor si a bugetului necesar atingerii acestora
  • Dezvoltarea Landing Page-ului
  • Dezvoltarea si setarea campaniei AdWords

2.1 Dezvoltarea Landing Page-ului

Cele mai importante aspecte ale dezvoltarii Landing Page-ului au fost:

  • Prezentarea clara a USP-ului

adwords-usp

  • Sublinierea principalelor beneficii oferite
  • Prezentarea (foto si video) a aparatului prin care s-a realizat incarcarea cu freon
  • Prezenta elementelor trusted (logo-uri: “7 ani de experienta” , “Personal specializat” , “Garantia incarcarii corecte”, logo-urile marcilor de masini, testimoniale)
  • Adaugarea celor 2 modalitati de contact: formularul de contact (3 campuri, plasare in partea superioara a paginii, CTA clar) si numerele de telefon.

adwords-contact

  • Prezentarea celor mai importante detalii ale incarcarii cu freon (informarea corecta a clientilor)

informare-adwords

Recomandare: Asigura-te ca in cadrul landing page-ului nu soliciti clientului potential mai multe actiuni (foloseste un singura CTA in pagina).

2.2 Dezvoltarea si setarea campaniei AdWords

In cazul campaniei AdWords, cele mai importante detalii au vizat:

  • Targetarea campaniei pe Bucuresti
  • Crearea Ad Grupurilor in functie de etapa din procesul de achizitie
  • Sublinierea USP-ului din landing page in cadrul Ad-urilor de promovare

3.Analiza si optimizarea post lansare

Analiza si optimizarea periodica a campaniei s-a realizat pe baza:

  • Datelor oferite de Google Analytics (cu accent asupra analizei “Eventurilor” setate in landing page)
  • Datelor oferite de Google AdWords (cu accent asupra datelor de conversie si a analizei cautarilor care au generat vizite in landing page)
  • Datelor oferite de client (cu accent asupra comenzilor telefonice si a feedback-ului persoanelor care au realizat incarcarea cu freon)

Recomandare: Nu te grabi sa tragi o concluzie imediat dupa lansarea campaniei, analizeaza fiecare informatie si identifica elementele campaniei care pot fi optimizate.

Concluzie

Pune accent pe etapa de analiza si definire a campaniei de promovare si asigura-te ca ai la dispozitie toate datele necesare dezvoltarii eficiente a campaniei.

Te-ar putea interesa si: