Când începi promovarea pe web a unui site sau a unui magazin online, primul impuls este să te orientezi către cuvinte-cheie de o dificultate ridicată şi cu un volum mare de căutări. Aceste cuvinte-cheie se numesc hot tail, căutările au o lungime de un cuvânt, maxim două, şi sunt impresionante ca dificultate.
De cealaltă parte avem long tail-urile, cuvinte cheie care sunt expresii de 3 cuvinte sau mai mult şi care nu au un volum mare de căutări.

Căutările pe cuvinte-cheie sunt ocupate de hot tail-uri în proporţie de …

Procentul Traficului pe cuvinte-cheie

Procente de trafic aduse de cuvintele-cheie


mai puţin de 10%. Cu toate că volumul de căutare pentru hot tail-uri este enorm, un studiu de caz de anul trecut (sursa: www.SEOmoz.org) arată un lucru interesant: top 500 de cuvinte-cheie cele mai căutate ocupă cu puţin sub 9% din traficul total pe care l-au avut site-urile în urma căutărilor.

Încă un procent de 18-20% este ocupat de cuvintele-cheie cu volum ridicat, din top 15.000 al cuvintelor-cheie cele mai căutate. Este un lucru esenţial să privesc dintr-o altă perspectivă: peste 70% din trafic vine în urma unor căutări long tail, cu un volum mic. Uneori, eforturile de a ajunge în top 3 pentru un cuvânt-cheie foarte dificil pot fi mult mai mari faţă de generarea traficului din long tail-uri.

Long Tail, cuvintele-cheie care generează conversii

Exemplu. Vreau să îmi promovez un site de piese auto. Ce fac? Vreau, evident, să apară pe „piese auto”, „piese bmw”, „piese renault” etc. Sau mai rău, pe „auto” şi mărci de maşini.
Într-adevăr traficul va veni, dar eforturile vor fi uriaşe şi există posibilitatea să nu aibă ROI (return of investment) în timp util. Atunci, cuvintele-cheie sunt cu totul altele. Ar trebui să caut cuvintele-cheie relevante pentru categorii, cu modele, cu motorizări.
Comportamentul unui user dornic să cumpere când caută este de a găsi ceva specific pentru maşina lui. Cuvântul-cheie va tinde cu siguranţă din ce în ce mai mult la un long tail proporţional cu interesul de a cumpăra.
Cuvinte-cheie HotTail

Hot-tail vs long tail.
Cum alegi cuvintele-cheie ?

Practic, chiar dacă esti clasat pe locul I la majoritatea hot tail-urilor din nişă, ai şanse să pierzi peste 70% din trafic şi, mai ales, conversii pe cuvinte-cheie cu volum mic. Începutul unei optimizări se face întotdeauna de la long tail-uri dacă nu ai ajuns în faza în care să poţi face pasul către cuvintele cheie dificile.


Cuvintele-cheie (long tail & hot tail) pe care le alegi pentru a genera trafic şi conversii reprezintă primul pas în a face SEO (Search Engine Optimization) pentru propria afacere online.

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

Post a comment