Social media in tara noastra este un subiect dezbatut si discutat de un numar generos de bloggeri si profesionisti din domeniu. Desi acest lucru se intampla cu o frecventa si o corectitudine adecvate, suntem in continuare asezati in fata unei audiente insuficient educata pentru a raspunde conform asteptarilor la contentul publicat si realizat pe baza strategiilor complexe de catre oamenii de comunicare.

Facebook este cea mai populara retea de socializare din Romania, numarand, actualmente, peste 5 milioane de utilizatori, conform Facebrands.ro. In fata unui asemenea numar de utilizatori, specialistii in social media trebuie sa fie mereu la curent cu noutatile din domeniu si sa isi creeze strategii adaptate.

Anul 2013 a venit o data cu ceva accente puse pe principalele paliere de lucru in social media.

Relatia cu fanii in social media 2013

Specialistii in Social Media recomanda ca in 2013 principalul punct de investitie sa fie reprezentat de fanii paginii de Facebook pe care o administram. Accentul este asezat pe discutiile deschise cu acestia, prin intermediul posturilor pe pagina, pe crearea unei experiente placute si inedite. De asemenea, unul dintre cele mai importante aspecte in relatia cu fanii este reprezentat de a veni in intampinarea unei nevoi pe care o au, oferindu-le sfaturi si sugestii, ajutand la formarea unei legaturi intre brand si fani.

Obiectivele pentru social media 2013

Obiectivele de marketing pe care le stabilim pentru anul 2013 trebuie sa includa si obiectivele pentru social media. In acest context, este indicat sa tinem cont de faptul ca obiectivele privind activitatea din social media sunt, de regula, flexibile si adaptabile la schimbarile din mediul online atat de dinamic.

Obiectivele de social media ne ajuta sa definim ce ne dorim de la acest tip de canal, cat ne dorim, cum ne dorim. Plecand de aici, stabilim apoi cum le atingem. Asta e partea cea mai intersanta.

Strategie creativa si tool-uri de masurare in social media 2013

Strategia creativa si tool-urile de masurare sunt asezate in acelasi topic pentru ca sunt, credem noi, interconectate. Daca faci o strategie foarte buna, foarte creativa, care ajunge la fani este necesar sa o si evaluezi. Este inutil sa dezvolti strategii ale caror impact si rezultate nu sunt masurate.

Concluzii

Anul 2013 se anunta a fi unul interesant, plin de provocari pentru specialistii in social media. Hai sa ne auzim in decembrie sa ne povestim ce strategie am implementat, ce rezultate am avut si cat de implicati sunt fanii in comunitatile gestionate de noi.

Va place provocarea?

Te-ar putea interesa si: