LinkedIn este o retea pe care trebuie si vrei sa fii in calitate de business furnizor de servicii si produse. Reteaua este formata din public mult mai educat, mai orientat pe business si pe rezultate, dar si mai “imbelsugata” din punct de vedere al informatiei distribuite si a calitatii acestui tip de informatie.

Pentru a beneficia pe deplin de avantajele puse la dispozitie de LinkedIn trebuie avute in vedere cateva aspecte, aparent lipsite de importanta, dar care, in realitate influenteaza imaginiea perceputa a unei companii.

Poza de profil LinkedIn – logo-ul

Este important ca poza de profil a companiei sa fie una reprezentativa pentru business-ul prezentat. Cele mai mult companii aleg sa utilizeze Logo-ul ca imagine de profil; este o alegere simpla, neutra, dar inteleapta.

Daca poza de profil limiteaza exprimarea brandului la logo intr-o imagine relativ mica, imaginea “cover” – sa o numim asa, ofera suficient spatiu pentru reprezentarea vizula a activitatii de baza a companiei. Profita de acest spatiu pentru o imagine-cheie – oamenii vor retine compania ta daca imaginea e buna.

Informatiile despre compania ta pe LinkedIn

Este foarte important ca orice vizitator al paginii de companiei sa poata afla ce reprezinta business-ul prezentat, ce face, cine sunt oamenii care il reprezinta, care sunt avantajele pe care le ofera colaborarea cu acea companie.

Fii prezent pe LinkedIn – Actualizeaza constant statusul companiei tale

Actualizarea statusului companiei pe pagina de LinkedIn se recomanda a se realiza in ritmul business-ului. Faptul ca au trecut 2 luni de la ultima actualizare este un semn nu tocmai pozitiv, si probabil la o analiza generica a activitatii vei descoperi ca lucrurile s-au intamplat si ca de fapt oamenii au ceva interesant si relevant de aflat despre compania ta. Nu este indicat, desigur, nici sa ne orientam catre extrema opusa si sa existe actualizari cand nu este cazul Rolul actualizarilor este acela de a face cunoscuta activitatea ta si detalii asupra ei de catre persoanele cu adevarat interesante sa afle.

Targeteaza publicul potrivit mesajului tau pe LinkedIn

Informatiile actualizate pe pagina de companie – articole, statistici, discutii- pot fi distribuite persoanelor care ar putea fi interesate de domeniul respectiv, pentru care informatiile prezentate aduc un plus de valoare activitatii si cunostintelor deja detinute. Prin optiunea target audience ii poti targeta doar pe cei interesati de mesajul tau sau doar pe cei la care iti doresti sa ajunga mesajul.

Fa cunoscute pe LinkedIn serviciile si produsele pe care le oferi

Adauga servicii si/sau produse oferite de compania ta; descrie-le, evidentiaza punctele forte si atrage atentia asupra factorilor diferentiatori in raport cu ceea ce face concurenta directa pe un segment similar.

Foloseste LinkedIn Insights

LinkedIn Insights, asa cum ii spune si numele, ofera informatii detaliate, statistici si grafice despre modalitatea in care reactioneaza publicul la mesajele pe are alegi sa le transmiti pe pagina de LinkedIn, care este pubicul care a vizitat pagina, cand a vizitat pagina, din ce zona de business vine preponderent publicul pe pagina ta de companie, si multe alte detalii. Daca analizezi aceste date vei descoperi ca te ajuta foarte mult in strategia pentru pagina de LinkedIn.

Concluzie

Elementele care construiesc pagina de companie pe LinkedIn sunt mai mult decat ofertante pentru orice manager care doreste sa mentina partenerii existenti sau sa ii atraga pe cei posibili. Postarea pe LinkedIn a informatiei despre business-ul dezvoltat nu poate aduce decat beneficii, cat timp respectam anumite “conduite” specifice.