A creste gradul de fidelizare a fanilor Facebook, a-i tine aproapre este, probabil, cel mai provocator task din agenda fiecarui community manager. Cum tii fanii prinsi in povestea brandului, cum ii impiedici sa se orienteze catre concurenta sau catre branduri care pur si simplu au de spus o poveste mai frumoasa, mai generoasa, mai atragatoare?

Ei bine, exista cateva aspecte de care e necesar sa tii cont atunci cand dezvolti etapele procesului de relationare cu “admiratorii” brandului tau.

Creste gradul de fidelizare pe Facebook – acorda atentie fanilor

Pentru a putea creste gradul de fidelizare pe pagina de Facebook a fanilor este util sa stii de ce sunt acolo, pe Facebook, pe pagina de brand. Conform unui studiu realizat pe motivele care sporesc interesul pentru reteaua de socializare, oamenii stau pe Facebook pentru a-si rezolva anumite nevoi, printre care nevoia de a se prezenta pe sine, de a simti ca apartin unei comunitati, de a-si impartasi preferintele, dorintele si de a intalni alte persoane care prezinta interes pentru aceleasi lucruri. Din acest motiv este important sa acorzi suficienta atentie fanilor, sa intelegi de ce anume au nevoie dar si ceea ce isi doresc, cum si de ce. Daca intelegi nevoile fanilor brandului tau, procesul de relationare cu ei se simplifica semnificativ.

Creste gradul de fidelizare pe Facebook – asculta ceea ce spun fanii brandului tau


Plecand de la ceea ce spuneam la punctul anterior, ajungem la un lucru la fel de important, si anume “ascultarea” a ceea ce spun fanii in relatia cu brandul reprezentat. Felul in care interactioneaza cu un anumit subiect spune multe despre ce anume ar dori sa vada pe viitor venind dinspre organizatia pe care o reprezenti. Aceste informatii le putem lua, de peste tot: conferinte, simple conversatii, iesiri cu prietenii. Totul este sa fim atenti si deschisi.

Creste gradul de fidelizare pe Facebook – creaza si adapteaza continutul cererii fanilor

Creeaza continutul destinat fanilor cat mai divers, interesant dar si organizat. Nu posta doar informatii legate de produsul sau serviciul pe care il oferi. Asta va plictisi si ii va indeparta pe fani.
Iata cateva sugestii de topic-uri ce pot face un continut de calitate:

  • postari de timp liber
  • postari de calatorie
  • postari de aniversare/felicitare
  • postari de sarbatorire a numarului de fani – arata-le ca apreciezi prezenta lor acolo
  • postari cu sfaturi si sugestii
  • postari cu informatii clare asupra unui subiect de interes (statistici, numere, concluzii)
  • postari vizuale (poze, filmulete, infografice)

Plecand de la aceste idei, poti dezvolta continut relevant si interesant in raport cu brandul si fanii brandului tau.

Creste gradul de fidelizare pe Facebook – regula 70/20/10 a continutului pentru fani

Exista ceea ce se numeste regula 70/20/10 si face referire la cum este receptat continutul de catre fani si ce anume ii face sa reactioneaze. Semnificatia aceste reguli este urmatoarea:

  • 70% din continutul pe care il postezi trebuie sa fie in legatura cu nevoile si dorintele fanilor brandului tau
  • 20% din continutul de pe pagina ta trebuie sa fie postat de altii
  • 10%din continut ar trebui sa fie concentrat pe oferta de servicii sau produse a brandului tau
  • Creste gradul de fidelizare pe Facebook – organizeaza continutul pentru fani

    Creeaza un calendar al continutului pentru pagina ta de Facebook si alterneaza tipurile de postari de mai sus cu postarile de promovare a serviciilor sau produselor. Postarile non-comerciale vor mentine interesul fanilor activ pentru momentele in care posturile cu privire la produse si servicii isi vor juca rolul atat de important pentru business. Incearca sa nu postezi informatii comerciale consecutiv.

    Creste gradul de fidelizare pe Facebook – evalueaza interactiunea

    Stabileste o perioada de timp relevanta pentru calitatea continutului de pe pagina ta si realizeaza un raport de evaluare. Raportul de evaluare va scoate la iveala cu ce anume interactioneaza fanii brandului tau, in ce masura, de ce, cine sunt acesti fani si, in functie de continutul analizat, poti stabili directia de actiune pentru perioadele urmatoare.

    Concluzie

    Paginile de Facebook ale brandurilor au devenit un instrument de comunicare foarte important, in special datorita caracterului bidirectional al interactiunii si al calitatii feedback-ului primit. Pagina de brand permite consumatorului sa se exprime liber, sa intre in relatie cu brandul si sa consolideze sau sa renunte la relatie dupa o vreme- acest lucru se intampla raportat la felul in care informatiile de pe pagina raspund la nevoile sale. In aceste conditii, se creaza necesitatea de a creste gradul de fidelizare a fanilor prin oferirea de cunostinte si informatii care le aduc o plus valoare.

    Te-ar putea interesa si: