Toata lumea adora o poveste buna. Iar regula asta se aplica mai ales daca vorbim despre publicitate. In ultimii ani tot mai multe branduri isi formuleaza campaniile de marketing in jurul unor povesti care se dovedesc a fi mai eficiente si mai captivante decat promotiile sau ofertele speciale. De ce? Pentru ca povestile te incurajeaza sa actionezi, daca te identifici cu personajul principal.

thevalueofstorytellingonfacebook

Studiul de caz numarul  1 – Refinery29

Pentru a demonstra puterea povestilor in campaniile de marketing, Adaptly, o companie de Social Media Advertising a facut, in parteneriat cu Facebook, o comparatie a ratelor de inscrieri (subscribers) pentru Refinery29 – un brand independent de fashion.

Una dintre campanii a fost focusata pe „call-to-action”, ruland timp de 12 zile diverse ad-uri creative si vizuale care indemnau la generarea de inscrieri. Cealalta campanie a fost facuta in aceeasi perioada insa „impartita” in 3 capitole ale unei povesti: mai intai ad-uri care au vorbit despre povestea brandului, apoi despre cum au fost create produsele si pentru ce iar ulterior campaniile te invitau sa faci parte din comunitate si sa te inscrii la newsletter.

Ambele campanii au rulat in News Feed-urile persoanelor din audiente asemanatoare, crescand rata ca potentialii subscribe-ri sa fie persoane importante pentru brand si implicit potentiali clienti.

Concluzii:

  1. A existat o crestere de 87% in randul persoanelor care au ajuns pe landing page dintre cei care au fost expusi la anunturile esalonate, comparativ cu cei care au fost expusi la prima campanie;
  2. A existat o crestere cu 56% a ratelor de inscriere la newsletter in randul persoanelor care au fost expuse la anunturile esalonate, comparativ cu cele care au fost expuse la anunturile „call-to-action”;
  3. Persoanele care au fost expuse la toate cele trei ad-uri din cea de-a doua campanie au avut o rata de conversie mai mare decat cei care au vazut doar unul sau doua din ad-uri.

From storytelling to selling

Studiul de caz numarul 2 – Comparethemarket

O alta poveste de succes este cea a brandului Comparethemarket care a avut ca rezultate:

– peste 9 milioane de vizitatori unici

5.15 milioane vizualizari ale video-urilor de campanie

90% vizualizari au fost efectuate pe dispozitive mobile

Cu o serie de video-uri cu adevarat delicioasa, Comparethemarket si-a depasit cu succes cele doua obiective ale sale: cresterea brand awarness-ului si cresterea vazarilor online.

In plus, datorita suricatelor si mai ales datorita personalitatii lui Aleksandr, Comparethemarket a devenit unul dintre cele mai iubite branduri care ruleaza reclame pe TV.

 Surse:

The Value of Storytelling on Facebook

From storytelling to selling

Te-ar putea interesa si: