Sau despre cum un buton poate duce la un razboi. Digital, desigur.

Facebook

Evident, toata lumea a observat deja marea schimbare. Pe Facebook se vehiculeaza deja scenarii, teorii si enunturi cu privire la noua schimbare a stimabilului Zuckerberg. Traim vremuri istorice, in care nici like-ul nu mai este ce-a fost… ieri.

Reactii, nu like-uri!

Probabil, la un moment dat, un CEO istet a venit la Mark si i-a spus: „Prietene, compania mea mea e mai mult decat likeble. Clientii companiei mele sunt mai mult decat un afurist de deget mare orientat in sus. Oamenii vor sa empatizeze, sa transmita, sa reactioneze. Ce faci in legatura cu asta?”

Si-atunci in sufrageria lui Mark s-a aprins un beculet.

Unii se amuza. Altii au trantit deja laptopul si au plecat acasa, scriindu-si demisiile pe branci. Altii isi fac deja strategia prin care trebuie sa creasca numarul de „WOW” si sa reduca gradul de „ANGRY” la postarile din ultima luna.

Noile emoji

Sunt Community Manageri care n-au auzit/ vazut inca schimbarea de la Facebook? Imposibil! Si totusi, noile ‘Reactions’ au butoane pentru ‘Like,’ Love,’ Haha,’ Wow,’ ‘Sad’ si ‘Angry’.

Cu siguranta exista Social Media Manageri care si-au planificat deja sedinte de Crisis Management pentru urmatoarele 3 luni. Deja curg materialele despre noua „inventie” Facebook, fie ele de opinie, fie practice. Unul dintre ele, aici.

Sunt multe intrebari.

Ramane in schimb una singura, la care nimeni nu are inca un raspuns: cum se vor monitoriza de-acum incolo postarile de pe facebook? In functi de numarul de like-uri, love-uri sau sad-uri? Vom avea tool-uri speciale pentru digerarea si analizarea fiecarei postari in parte? Cum se face analiza “distantei sociale” dintre brand si client?

Ah, era sa uit: ce ne facem insa cu oamenii, care sunt un complex de emotii si nu doar cate una pe rand, la alegere din 6 posibile?

Cand toate aceste intrebari se vor fi terminat (adica saptamana viitoare pe vremea asta) si rezistenta la schimbare va fi trecut, toti ne vom bucura ca avem mai multe optiuni de afisare decat un simplu “placut”. Cum ziceam, traim vremuri istorice.

Te-ar putea interesa si: