CRM şi Managementul clienţilor

Ce înseamnă ROI în cazul implementării unui soft CRM?

Din feedback-urile clienţilor cu care am lucrat, ROI-ul ăsta poate îmbrăca multe forme, mai mult sau mai puţin financiare (ROI = Return on Investment / Rentabilitatea investitiei). Pana la urmă putem să spunem că ROI-ul poate fi exprimat ca împlinirea aşteptărilor pe care compania le-a avut atunci când a decis să îşi implementeze softul de

CRM şi Managementul clienţilor

Strategie CRM pentru strategia de Vânzări

Dacă întrebi un CEO sau altă persoană de decizie dintr-o companie care este menirea companiei, cred că peste 80% din ei îţi vor spune că profitul este principala raţiune de a exista a unei companii. Dacă vorbim despre societăţi pe acţiuni, eventual şi listate la bursă, atenţia acordată asupra profitului va fi şi mai mare.

Bine de ştiutCRM şi Managementul clienţilor

Primul meu client….

M-a rugat azi departamentul de vânzări a uneia dintre firmele cu care colaborez să îi ajut să facă un transfer important de clienţi de la un Account Manager la altul în softul de CRM (administratorul CRM-ului nu era la munca). Zis şi făcut: în câteva minute datele de contact, ofertele, facturile, email-urile, istoricul relaţiei au

CRM şi Managementul clienţilor

CRM în perioada interbelică?

Da…pentru că relaţiile cu clienţii nu s-au inventat acum. E adevărat, pe vremea aceea nu existau softuri de CRM, e-mailing, SMS, magazine virtuale, programe de fidelizare sau alte minunăţii ale epocii moderne. Dar existau alte avantaje: O mare parte din schimburi se făcea între persoane cunoscute, între care exista cât de cât încredere; Ca şi

CRM şi Managementul clienţilorE-commerceE-mail marketing

De ce marketing relaţional acum?

Orientarea către clienţi şi marketingul relaţional a fost o nouă etapă a marketingului, apărută prin anii ’90 ca urmare a intensificării concurenţei între companiile de pe piaţa mondială. Şi chiar dacă a trecut ceva timp de atunci…în condiţii de criză, este tipul de marketing care funcţionează! O strategie de marketing orientată către clienţi înseamnă:

CRM şi Managementul clienţilor

CRM-ul – un demers contra inerţiei

Am întâlnit aseară un manager puţin mirat pentru ca nu vede (după mai puţin de un an) rezultatele implementării softului CRM în cifra de afaceri a companiei. Ei bine, conform statisticilor (Syebel Suvey), 61% dintre implementările CRM ating un ROI (rentabilitatea investiţiei) acceptabil abia după 2 ani de la implementare, peste 55% din implementări depăşesc

Bine de ştiutCRM şi Managementul clienţiloriKnow

De la CRM la eCRM!

Pentru a reduce costurile de zi cu zi ale interacţiunii cu clientul, pentru a eficientiza activităţile de marketing şi vânzări, în 1993 Thomas Syebel şi compania sa, Syebel Siemnes,…au ”inventat” softul CRM. Utilizarea masivă a internetului a făcut ca în ultimii ani să apară necesitatea unui instrument şi mai complex – eCRM, care să gestioneze